Efectele mâncatului neregulat

Article 9 The Effects Of Irregular Eating

Vieţile noastre pot fi, uneori, foarte aglomerate. Fie că eşti mamă cu normă întreagă sau lucrezi 8 ore pe zi, sunt foarte multe lucruri care trebuie făcute în fiecare zi. În cazul unora, este atât de multă treabă de făcut încât nu mai rămâne timp pentru a mânca. Pe lângă arsuri la stomac şi indigestie, mâncatul neregulat poate cauza şi alte probleme de sănătate. În continuare, vă explicăm câteva dintre efectele mâncatului neregulat în timpul zilei.

Când săriţi peste micul dejun

Atunci când mâncăm micul dejun ne refacem nivelul de glucoză din sânge şi obţinem vitaminele şi nutrienţii necesari pentru ziua pe care o avem în faţă. Fără “combustibilul” de dimineaţă , organismele şi creierele noastre nu ar avea energia necesară pentru a funcţiona la capacitate maximă iar nouă ne-ar fi greu să ne concentrăm în timpul zilei. A sări peste micul dejun poate conduce la creştere în greutate pentru că, desi nu vă este foame în acel moment, înainte de prânz puteţi fi tentat să luaţi anumite gustări nesănătoase cu un conţinut crescut în calorii.

Când mâncaţi rapid prânzul

Chiar dacă este un obicei nesănătos, aceasta pare a fi singura opţiune pentru oamenii cu un program încărcat. Atunci când mâncăm prea rapid prânzul şi nu mestecăm în mod adecvat alimentele, creşte necesarul de acid gastric pentru a le digera, ceea ce conduce la arsuri la stomac şi indigestie. De asemenea, dacă mâncăm repede, înghiţim în acelaşi timp şi foarte mult aer, creând disconfort. Pe lângă toate acestea, există riscul să mâncaţi în exces deoarece durează aproximativ 20 de minute pentru ca mâncarea să ajungă în stomac şi, mai apoi, să apară senzaţia de saţietate.

Gustarea de după-amiază

Nu este o idee bună să mâncaţi în timp ce vorbiţi la telefon, vă uitaţi la televizor sau citiţi un articol pe internet. Este foarte important să fiţi atent la semnalele corpului dumneavoastră şi la cât aţi mâncat în realitate pentru că a mânca atunci când eşti cu gândul în altă parte reprezintă un factor major de creştere în greutate. Atunci când sunteţi distras, devine dificil să realizaţi când aţi mâncat suficient aşa că există tendinţa să mănâncaţi până terminaţi tot din farfurie. Pe lângă faptul că trebuie să fim conştienţi ce şi cât mâncăm, un mod bun de a evita excesele este să nu mâncaţi niciodată din ambalaj. Este de preferat să aveţi întotdeauna realizate porţii pentru ca atunci când aţi terminat porţia, să vă opriţi definitiv.

Când mâncaţi înainte de culcare

Dacă mâncaţi prea mult înainte de culcare, vă poate afecta calitatea şi durata somnului, iar asta înseamnă că a doua zi veţi avea o senzaţie de epuizare fizică. În mod ideal, ultima masă a zilei ar trebui servită cu 2-4 ore înainte de culcare deoarece organismul nostrum este conceput să digere mâncarea în poziţie verticală. Dacă vă întindeţi prea repede după ce aţi mâncat, acidul gastric va ajunge din stomac în esofag cauzând arsuri la stomac (senzaţia de arsură în piept) şi indigestie.

O dată ce conştientizaţi obiceiurile alimentare negative, cu puţină atenţie le puteţi combate. Dacă  începeţi să mâncaţi regulat, veţi savura din nou mâncarea şi veţi observa că şi nivelul de energie va creşte. Oricând simţiţi, în timpul zilei, senzaţia de arsură la stomac sau indigestie, Gaviscon vă vine în ajutor iar dumneavoastră vă puteţi continua activitatea. Gaviscon poate fi administrat persoanelor cu vârste de peste 12 ani. Citiţi întotdeauna prospectul şi instrucţiunile de pe ambalaj.